האם נכונה גישת ה"חפיפה" בין אֱ-לֹהֵי ישראל לבין אללה של המוסלמים?
האם ראוי לקיים עם המוסלמים תפילות בצוותא ל"אלהינו המשותף"?
יהודה עציון משיב בשלילה מוחלטת – ומסביר גם את החיוב.
בַּמאמר שני חלקים:
בחלקו הראשון נסקרת עמדת הרמב"ם שאין בדת האִסלם עבודה זרה, נסקרת גישת האִסלם לתורתנו ואלינו, ומוסבר קשר הברית בינינו לבין אֱ-לֹהינו, אשר אין לָאִסלם אחיזה בו.
בחלק השני נבחנת השפעתו של כיבוש הר הבית ע"י המוסלמים על השאלה האם נגוע האִסלם בעבודה זרה. התשובה היא רבת משמעות להבנת אחיזת ישמעאל, ולהבהרת חזון תחיית ישראל.
האם ראוי לקיים עם המוסלמים תפילות בצוותא ל"אלהינו המשותף"?
יהודה עציון משיב בשלילה מוחלטת – ומסביר גם את החיוב.
בַּמאמר שני חלקים:
בחלקו הראשון נסקרת עמדת הרמב"ם שאין בדת האִסלם עבודה זרה, נסקרת גישת האִסלם לתורתנו ואלינו, ומוסבר קשר הברית בינינו לבין אֱ-לֹהינו, אשר אין לָאִסלם אחיזה בו.
בחלק השני נבחנת השפעתו של כיבוש הר הבית ע"י המוסלמים על השאלה האם נגוע האִסלם בעבודה זרה. התשובה היא רבת משמעות להבנת אחיזת ישמעאל, ולהבהרת חזון תחיית ישראל.